Felfest – reportáž

V Dejvicích na „cool:aťáku“ (jak mu pro tyto účely přezdívají organizátoři z Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze) se ve čtvrtek 28.6. odehrála po všech stránkách povedená a zajímavá akce, tentokrát již třetí v pořadí. Jednalo se o felfest, klasický malý open air festival s nečekaně našlapaným line-upem a vstupem zdarma. Celé horké čtvrteční odpoledne jsme si tedy užívali divoký příval hudby pod taktovkou ČVUT.

Nutno říci, že organizace akce byla naprosto profesionální a i přes skromné rozměry pódia pořadatelé nešetřili na technice a zvuk byl u všech kapel naprosto fantastický. Technici se prostě nezapřou a technickou stránku produkce si ohlídali na jedničku. Ale nejen tu – sestavování line-up měl na starosti člověk zjevně kompetentní. Kapely si navzájem stylově sedly, všechny se navíc koncertováním zjevně pořádně bavily.

Celou akci odstartovali excentrici z Unifiction se svou energickou a dravou show. Lehce mimozemský kabaret, který se ale nebojí zaujmout svou originalitou, sice sklidil nějaký ten potlesk, ale teplota, kterou jsme zvyklí vídat spíše na ovladačích elektrických trub, nemotivovala k účasti hned od začátku festivalu zrovna mnoho lidí. Přes veškero extroverzi ale nejde seskupení Unifiction odebrat nárok na pochvalu – hudebně je jejich vlastní tvorba zjevně baví a to se projevuje i na výsledku pro publikum.

Díky perfektní organizaci byly prostoje mezi jednotlivými sety naprosto ideálně načasované, takže se dala stihnout přesně jedna toaleta a jedno pivo. Přestože by se mohlo zdát, že nepříjemné horko by svádělo k nadměrné konzumaci, tak publikum (pravda, až na jednoho postaršího výtržníka) nemalou měrou přispívalo k absolutní pohodě celé akce svou ukázněností a uvolněností. Všichni přítomní (pravda, těch pořádně přibylo až na poslední dvě kapely) by na místě zasloužili jedničku s hvězdičkou za chování.

Druzí v řadě byly Bags, neboli hodně mladá, ale snaživá kapela. Snaživé děvče, obklopené suitou mladíků, sice nezapře snaživost, ale kapela patří přesně tam, kam jí pořadatelé pasovali – na začátek line-upu. Za pár let, až se klackovitost promění ve styl, Bags budou nezpochybnitelně zajímavou mainstreamovou zábavnou, kterou si užijete na každém letním festivalu v lehce hluchém čase kolem třetí až čtvrté. Přesto i oni přispěli k tomu, že se kola zábavy začal roztáčet a na tvářích přítomných pořád panoval spokojený úsměv.

O několik příček výš vystoupila hudební produkce s příchodem velmi zkušené partičky Lety Mimo. Jejich naprosto pohodový styl dokáže rozhýbat kohokoliv, navíc frontman Looky se prostě nevzdal, dokud do kotle nedostal alespoň několik desítek hopsajících a tančících lidí. Kapela je zjevně před letními festivaly ve formě, takže dokázala rozproudit krev a rozsvítit úsměvy i těm, kteří dosud posedávali a poléhávali v uctivé vzdálenosti od centra zábavy.  Set Letů dodal šťávu a energii, která v publiku vydržela už do konce večera.

O pár minut později zdědily pódium dravci z Imodium. Jejich nabroušené kytary a celkově tvrdé ladění techniku nezaskočilo a zvukově se jednalo o jeden z jejich nejlepších koncertů. Frontman Tomáš je známý a přes svůj věk velmi zkušený showman, který dokázal rozhýbat dav a minimálně zdvojnásobit počet hudby lačných fanoušků v kotli. Parádní zábava a jedna písnička za druhou (našlápnutý set byl hlavně dílem skromného časového přídělu pro každou kapelu) donutili lidi v celém areálu k pohybu a akci.

Po pánech z Broumova ovládlo stage uskupení KOFE-IN s poměrně čerstvou rytmickou sekcí, která sbírala své zkušenosti v Cocotte Minute. Právě na přesném, tvrdém rytmu a charizmatu zpěváka Kunzeho stálo celé jejich vystoupení, a že jde o dokonale vystavěné základy potvrdila i odezva davu. Ten přirostl i díky pokročilejší odpolední hodině téměř geometricky a nenápadný festival se rozjel skvělým způsobem. Příval pohody a zábavy z pódia posluchači vraceli hudebníkům zpět a vrchol večera byl na světě.

Nesmírně příjemné festivalové odpoledne zakončili velmi zkušení Wohnout. „Svaz českých bohémů“ nasadil kompletní várku osvědčených hitů, spousta zkušeností pak nedala publiku šanci vychladnout. Přestože pánové už netlačí tolik na pilu a jejich hlavní devizou je pohoda a radost z muziky, ani u nich nechyběl strhující pocit relaxace a zábavy. Průřez jejich tvorbou nesl sice trošku podtext rutiny (což není zase po tolika letech existence u kapel nezvyklé), ale nikomu to zjevně nevadilo. Plné prostranství, které pořadatelé pro festival vyhradili, bavící se a pařící fanoušci a k tomu naprostá absence problémů (což je vzhledem k horku a množství piva div) dokončili nádherné hudební odpoledne. Kdo se letos nezúčastnil, bezpochyby prohloupil a v příštím ročníku by tento nedostatek určitě měl nahradit. Podobných malých, ale profesionálně organizovaných festivalů s volným vstupem a našlapanou sestavou kapel je totiž jako šafránu.

Felfest – fotogalerie

[nggallery id=1]

Rubriky